Kebuah Dayak agi charut dalam politik

Posted by ex-PBDS

Hardcore PBDS

Berasai tepanggil ga aku kaban nulis ba blog tuk. Enti nitih ke ati tak enggai meh aku bejako ke pasal politik laban ti agi ngasai ke penyinu ati sekumbang parti kitai dayak ke keterubah bendar ianya PBDS nadai dikemendar ke agi.

Bala menyadi aku bansa Dayak kelebih agi bansa kitai Iban empu, aku endang dulu suba “hardcore” PBDS, idup mati, telentang tungkup sigi bepanggai bepinchai ba parti tuk. Laban diri ke gawa perintah, 2 kali ga aku bakih ditransfer ke urang ke menua bukai (dlm Swk) laban ketegal deka niri negi ke ideologi parti PBDS. . . kulu kili enggau bala bekimpin maya bepilih.

Nya cerita ke bendar. Maioh agi bala kaban ke bukai ke senasib baka aku suba. Sanggup kami ngadai ke pengawa serta nasib bini anak kami ketegal siti parti ke benama PBDS.

Nama kebuah PBDS bekubur

Nyadi nya tadi cerita lama. Beberapa taun tuk ke udah, dia meh maioh masa tauka jam endur aku bepikir nama kebuah parti PBDS tau bekubur enggau nama kebuah kitai Dayak agi carut dalam politik.

Antara kebuah iya ianya;

a.) kitai nadai ati deka berserakup serta bangat kering enggau penemu diri empu. enda ulih nerima penemu urang bukai.

b.) kitai nadai pendirian ke tetap. Enda entu nemu nama asas perjuangan. iya ke lebih dipeda sapa urang ke meri lebih maioh duit nya meh ke diundi. maioh kitai dayak bansa tu.

c.) politik ngidup ke diri. ngulih keresa pengaya ngau diri empu aja tang nadai ngira rakyat maioh. sanggup ngelompat parti taja udah besumpah ba mua maioh maya bekimpin. Nemu kita dah bakih sapa YB katak ko aku nya.

d.) kepapas meda bansa diri empu maju. takut ke urang Iban rebak dudi ke pandai dudi ari ila ngelaban sida YB ke diatu lalu tau ngacau pengawa sida… sekut amai ga runding bala YB kitai.

e.) lalu ke penudi iya ianya nadai prinsip perjuangan.. kitai takut bejako ke pekara ke bendar ba Parlimen, ba DUN. nama nama penusah rakyat dilalai ke aja asal tempat diri empu selamat.

Jako simpul

Nya meh pemimpin kitai Iban/Dayak kemaya ari diatu. Siti leka jako aja ke ulih kena aku nerang ke semua utai tu ianya “SINU”. Sama2 berunding meh kitai bakih, kitai sekaban. . TQ

Popularity: 30% [?]

Related posts:

  1. BERPERSATUAN DALAM DAYAKISM.. Di tulis Jangsinungenang Unggal semua, Selamat Gawai Dayak ngagai semua...
  2. Ngangkat ke pemansang ari dalam Written by Dr. John Brian Anthony Strategi Politik Dayak dalam...
  3. Kitai Dayak patut bisi parti politik ke diri empu Posted by: Linut Mulong Unggal Iban Abroad, Manah amat jurai/penemu...
  4. Politik Pemansang BN mai kitai Sarawak tesat Written by Dr. John Brian Anthony Politik Pemansang menua Sarawak...
  5. NAMA KEBUAH KITAI MESTI NGUNDI PKR??? Posted by Iban Politics United Mayuh orang madah,anang nyukung anwar.anwar...

Related posts brought to you by Yet Another Related Posts Plugin.

Comments

68 Responses to “Kebuah Dayak agi charut dalam politik”

  1. haro on September 9th, 2009 12:05 pm

    cina dlm party iban..brilliant!

    haha

  2. august on September 9th, 2009 12:21 pm

    Aku tu Bidayuh tang aku pan sinu maca jako expbds di atas nya.Baka tu Iban ke patut tahu diambi nyadi penasihat kitai enti kitai dayak deka berserakup betul2.Sorry for my poor Iban.Cheers!

  3. malong on September 9th, 2009 1:24 pm

    ‘SERAKUP’ nadai dalam pengidup kitai iban.susah meda utai tu nyadi.Sama2-lah kitai ngenati ka diri anang ngarap ka YB.Nadai Guna! muai masa.

  4. KuncitMuncit on September 9th, 2009 2:39 pm

    Nama kebuah bansa Dayak enda beserakup diri sama diri?

    Anang ke Iban ka beserakup enggau Bidayuh tauka Kayan-Kenyah, deh enggau sama Iban lembau! You know why? They lack the sense of ONE-ness,of SAMA-Dayak,SAMA-Iban. They alienate themselves as Iban Saribas,Iban Batang Rajang,Iban Lundu…and among those from the same area,they are further fragmented into pro-BN and anti-BN. Divide and rule….

    Among the Dayaks are those who beg to be handed a piece or two of biscuits from a big tin every five years and are satisfied. While the rest refuse the meager helpings and yearn to help themselves to the whole tin all year round. Which category do we belong to?

  5. aki ungkir on September 9th, 2009 3:06 pm

    Akih aku Malong, lapa runding tak munyi orang ti putus pengarap? Anang pia mih akih. Ba penemu aku tentu nuan tu siku ari kitai dayak ti bisi penemu baru. Enti enda tentu nuan enda nemu begunaka teknologi baru tu dikena mantaika runding. Nya alai laban nemu nuan akih bisi pemandai enggau pengelandik dia aku mai nuan sama berunding baka ni jalai kitai tau nyerakupka dayak enda ngira Iban, Kayan, Penan, Jagoi, Biatah tauka Selakau.
    Siti ari chara ti tau dikena kitai mupuk iya nya bebantaika runding ba blog tu lalu dikongsi ngagai bala tu ti di rumah panjai kelebih agi maya pulai ke menua maya rami. Anang semina mangku butul beruang enggau sauh aja.
    Dikena kitai ngemunka pengawa penyerakup tu kitai tau meri penerang pasal utai udah nyadi lalu deka nyadi ngagai bangsa kitai dayak enti kitai enda beserakup ari diatu. Chunto iya baka pekara ti nyadi ba tanah bansa asal (NCR), begagaka perengka pemansang pengidup baka sekula, palan berubat, endur bejual tauka peluang gawa ti bisi diadaka perintah. Giga mih pekara tu lalu bantai ba blog tu awakka ulih dikongsika kitai mayuh.
    Nganti bisi runding baru ila aku nambaika iya. terima kasih.

  6. CharcoalArt on September 9th, 2009 3:18 pm

    Kabuah besai PBDS pecah suba nya laban 2 iko tuai PBDS berebut deka nyadi president parti, tambah agi lalu di sabung bala bukai. Leboh belaban enggau panggan diri enda berasai meh ngereja pengawa ti nadai ngemai tuju. Tang tuju ke iya amat nya bala YBs PBDS sigi takut amat enda kena dipileh nyadi candidate leboh pilihanraya.

    Laban Presiden parti bisi kuasa mileh calon dia sida bukai iya nanah ke siko siko, ngujung ke belaya besai ranjur ngemarai parti.

    Uji enti Datuk Daniel tau ke Lutor James suba setuju ngelak ke pangan diri, diatu idup meh PBDS.

    Politieek nya bakih!

  7. Lachung Ajak on September 9th, 2009 4:41 pm

    Sejarah kitai Ibanudah madah ke bansa kitai bemunsuh enggau pangan diri. Iban ari Miri, Rajang, Lemanak enggau Balau `ngayau` pangan diri. Ni bisi jalai olih beserakup enggau pangan diatu.

  8. kelingborneo on September 9th, 2009 8:16 pm

    iban baka chapi ke titucuk ba idung. iban senang dikemulak. iban semina nemu ngirup arak serta ngayau ajak, serta ba hal politik, kitai iban agi ‘ngena cawat’. Jabu? ketuai kitai iban ti pengabis ia ‘penghianat bansa’. mensia tu meh ‘dalang besai’ mecah-belah PBDS. diatu nadai iban bisi ngembuan penemu serta dipeda cakah ulih nyadi ‘paramount leader’ bansa kitai. Kemaya meh iban ulih pansut nyadi Nabi Musa nyelamat ke bansa iban? pagila kini? lusa kini?

  9. kelingborneo on September 9th, 2009 8:22 pm

    iban baka chapi ke ditucuk ba idung. iban senang dikemulak. iban semina nemu ngirup arak serta ngayau ajak, serta ba hal politik, kitai iban agi ‘ngena cawat’. ‘Cameraman? ketuai kitai iban ti pengabis ia ‘penghianat bansa’. mensia tu meh ‘dalang besai’ mecah-belah PBDS. diatu nadai iban bisi ngembuan penemu serta dipeda cakah ulih nyadi ‘paramount leader’ bansa kitai. Kemaya meh iban ulih pansut nyadi Nabi Musa nyelamat ke bansa iban? pagila kini? lusa kini?

  10. lex on September 9th, 2009 9:11 pm

    runding iban sigi amat nyelaik peda aku. enti enda mabuk, enda rami, enda happy. bah kati ko kitai bepolitik bakatu? nama kitai mesti mabuk enti deka nyelamat bansa kitai?

  11. lex on September 9th, 2009 9:23 pm

    if we dont ban langkau and all other awful drinks like this, we will drunk for another 100 years.

  12. dayaklama on September 9th, 2009 9:55 pm

    Sapa madah charut? Original Parti BN ni bisi charut? PBDS charut laban maioh orang ngelaban printah dalam ia lalu mega bisi raban ke enggai ngelaban printah.Enti enggai charut anang ngelaban printah.

  13. jojis on September 9th, 2009 10:09 pm

    maiuh urang madah charut… aku madah charut…ex-pbds madah charut…ketegal udu belaya enggau pangan diri empu… nya meh kebuah charut… tang enti ngelaban BN tauka enda,sida PBDS sigi tetap charut… Buai BN ari sarawak engka kurang agi charut… enda betul penemu aku? sapa setuju?

  14. rentap on September 10th, 2009 5:47 am
  15. Sempurai on September 10th, 2009 7:15 am

    Parti Iban carut laban bisi orang bukai ba parti nya.

    SNAP carut laban bala Leo enggau Tajem beserekang penemu enggau James Wong.

    PBDS carut laban bala Tajem beserekang penemu enggau bala Sng.

    PRS carut laban bala Masing BESEREKANG PENEMU ENGGAU BALA Sng.

    PBB nadai carut laban nadai Cina.

    SPDP enda nemu meh kamaia?

    SUPP nadai carut laban Iban passenger.

  16. Akiq Hawong on September 10th, 2009 7:36 am

    Apoooooooooooooooo…………lawa amat jaku unggal Dayaklama neh, nyau munyi jaku Aya Jabu. “Anang ngelaban perinteh kitai”.

    Unggal DL, perintah ke bendar ke tetap ba perintah nya sida gomen savan alu sida politisan nya perintah sementara aja ga; tau tukarganti baka sepilpat kereta. Uji dek merati ba menua semenanjung alai perintah politik besilih ganti tang sida gomen savan agi bejalaika pengawa perintah sampai pincin. Enti pembangkang menang di menua Sarawak, sida nya meh ka nyadi perintah sentara kitai alu sida gomen savan ga ke mantu bejalaika penemu sida politisan ari pembangkang ke megai perintah ke nganti BN ku dek nya. Sida wakil rayat ke kumbai kitai nya perintah nya sigi gawa sentara ke rayat ga. Enti sida alah bepilih, sida pembangkang ga ka nyadi perintah kitai alu sida gome savan ga agi mengkang bejalaika pengawa perintah.

  17. Tigowan on September 10th, 2009 8:30 am

    Ukai aja PBDS, SNAP pan parti kitai Iban/Dayak. Nadai agi PBDS, udah mati kenaracun sidak jam kemut masing sluar

  18. batulawi on September 10th, 2009 10:54 am

    Nama kebuah parti parti bangsa Dayak suah carut? Laban kitai miskin, NADAI DUIT!!! Kitai ka nyadi dreba, tang duit urang kena meli bas, duit urang kena meli minyak. Nadai minyak, bas(party)masuk dock. Udah nya meli van.

    To make matters worse for the future (Dayak future) NCR land taken > No income > No more Dayak community > No more culture > No hope for a political party > DAYAK NYADI PENUMPANG BA MENUA DIRI EMBU. Semua tanah di embu / udal dibeli bala towkay kroni BN PBB wakil UMNO ba Sarawak.

    Dayak agi ka carut? Mati bala kitai!

  19. bujangkelingkang on September 10th, 2009 11:04 am

    Badu carut ubah pikir, ubah runding.
    Bansa kitai dayak kelebih agi Iban perlu di-’Educate’ataupun di displin. Kurang semangat kekitaan, pandak runding serta agi ka ngemesai ke diri aja (attention deficit disorder).

    We really need another generation of leaders to strategise and begin a new begining in the current political environment.

  20. malong on September 10th, 2009 11:21 am

    aki ungkir…ba penemu aku ka diatu,kemaiatu nadai jalai kitai dayak kelebih agi kitai iban ulih beserakup.maioh kabuah aku enda ulih ngerintai ka ditu.peda aja bala YB kita dayak pun nadai sepenemu.enda ulih bejaku ka NCR/masalah rakyat.

  21. Encharang on September 10th, 2009 11:32 am

    Wai bakih semua,

    Dalam aku empu personal opinion, uji kitai form a team/group to audit/evaluate the performance of the YB in a certain area. Whatever he/she promises during a campaign/dialogue with the rakyat, record it and display it in a Notice Board form (Similar to the statistic of accident).This will be made known/visible to all the rakyat in that area.

    Enti kitai nadai proper record/method to gauge the YBs’ performance, they will continue to “goyang kaki” all the times.

    Hope “rangsangan ekonomi baru billion of ringgit” introduced by New PM is enjoyed by the Kampung people.

  22. MataLang on September 10th, 2009 11:37 am

    Kebuah Dayak agi carut dalam Politik, politik tu penemu. Carut? laban enda sepenemu enggau pangan diri, cerita tauka utai ti dikenang raban kitai di atas nya mayioh udah basi. Ditu mega kitai oleh maca, meda enggau terang nya kitai Dayak sigi enda sepenemu “Carut dalam penemu kitai” enda iboh meda jauh agi,dalam blog tu udah mandang ka nya kitai enggai beserakup dalam penemu. Enda iboh kitai mantai ka penyakit penyakit lama agi. semua nya semina nyadi ka lalau, andau, ti tau meri penemu enggau ngajar kitai enggai ka kitai ngulang penemu tu baru. Politik Dayak sigi bedau matang agi.Laban politik mayioh rumah panjai bepecah, bilik bebelah pagan nyau nyadi munsoh enggau mayioh agi utai ti nyadi…..politik nya semina kitai enda sepenemu ukai ngasoh kitai belaya, enggau enggai meda pagan diri sapa ngebuan penemu nya sigi agi mabu penemu(Shallow)even our YBs and Ministers ngebuan penemu baka nya mega sebaka (Shallow) penemu ,lalu baka ni sida oleh ngulu ka rakyat? Candy politic. Ni enda ngasoh rakyat CHARUT.I think we have been talking a lot on Dayak Unity and it seem that the more we talk about it the worse it become. I just wonder how and when we can come to unity badu bedendam agi. sapa perintah? kita nya(Rakyat) meh perintah laban ari orang ti di undi kitai nya meh ti nyadi YBs enggau minteri ti bekereja ka kitai ngebun menoa kitai, kitai nadai bisi ngasoh sida nyadi raja ngerampas hatar, benda kitai nya sigi salah besai ukai semina di mata kitai tang di mata petara mega. nya alai maya undi, undi lah orang ti patut dalam ati kita ukai ari asoh orang, nya baru politik kitai bisi matang mimit.Anang alah jamah duit , enti orang meri nadai salah kitai ngambi tang anang minta ya..minta kitai sama nerang ngagai kaban kitai di rumah panjai nama nya politik anggau ari ni tauka sapa nya perintah, ukai agi perintah baka mayah ogang putih sida Tuan kulit burak suba.kitai selalu ensuroh kaki sida tuan keba tuan kanan like dogs but perintah kemaya ari tu nya kitai. Kitai dalam parti, parti A tauka parti B sapa menang nya nyadi perintah dalam berapa taun aja udah nya undi baru. iya nadai bisi atur nya parti ti merintah enda tau di laban enti pia nama guna pilihan Raya ? manah enda iboh undi agi.Baka maya perintah British suba. please do away with this stupid mentality. You know we have become a laughing stock to the outside world.Nya meh unggal Ex-PBDS may I share with the word “SINU” amat leboh aku ngenang ka kitai bansa Dayak. ko sida cina enti orang nya bependiau bodoh iya nya “LA KEING” nya nyadi jako sempama orang cina ka kita di sema baka nya?

  23. Aki Manang on September 10th, 2009 11:45 am

    Cara DayakBaru Ngerintis Jalai Dalam Politik…

    Maioh macam artikel udah dibaca aku dalam laman blog tuk ti manah serta bisi mega ke kurang meri maklumat ngagai semua kitai Dayak. Artikel aku ditulis dalam jako Iban lbn nya jako asal bangsa aku empu. It’s not that I don’t want to use English at all. .

    Ok.. Bakani cara kitai ka ngemansang ke politik kitai Dayak? Kuasa politik kitai?
    Ya ke bendar endang maioh chara ulih dikena kitai bepun ari diatu.
    a. Nulong ngiga serta ngeregister “pengundi baru” ke apin daftar nama diri enggau SPR. Maioh agi nembiak rebak baru ke udah umur 21 taun ke apin ngundi. Nya satu kerugian ko jako laut. Nyadi nya meh ke tanggungjawab semua kitai ke bisi besemekih penemu ba blog tuk nurun ke sebelah rumah panjai, tauke barang endur baka perumahan, ngiga sida ke nembiak tu.

    b. Age factor… Pengundi ke veteren serta udah tuai sigi tusah ka diubah. Sida sigi tetap ka ngundi dacing ke majak singit sepiak nya aja. Nembiak ke baru nya aja meh tau dipupuk kitai lalu diberi penerang ke bendar agai sida pasal maioh isu baka NCR & ethnic discrimination.

    c. Terus nulis artikel ke logik serta beguna ba blog tuk. Makin ari, makin maioh kitai Iban ke bisi internet ulih access ngagai blog tuk. Enti sema utai ke ditulis kitai dalam tuk manah, bisi meh pikir serta runding sida maioh nya tebuka deka enggau silik agi utai ke dipadah ke kitai dalam blog tu. Ari nya, sida ulih mai berita blog tuk agai bala ba menua kelebih agi kitai di menua pesisir.

    Anang mudah putus pengarap meh kitai sebuat ditu. Terus kitai meri penerang agai mensia maioh. Sigi bisi urang ke enda rindu enggau pengawa kitai nya tang “fight is a fight”. Anang surut, anang nesal… TQ.. Change WE Must!

  24. Gerakan Kongress Dayak Malaysia on September 10th, 2009 11:57 am

    Kati tau bisi cina dalam PBDS. Ukai tulin Dayak.
    silap-silap….

  25. dayaklama on September 10th, 2009 12:47 pm

    Want it or not the Dayaks continue to live in a caste-based community. The dayaks will not accept any leaders from other region other than the Second Division. Kalong, Endawie, Tajem, Tinggom, Langgu, Jabu, Ugah and other past leaders are all from the region. RTM since the early days used Second Divison Iban and all thier heads are also from second Division. Linggi was rejected simply cos he is from Kapit, so is James Masing. Moggie was accepted simply because he has the support of ledears from second Division.
    We have not heard of Dayaks leaders coming from Miri, Limbang, Bintulu, Kapit, Sibu, Kuching that are accepted by the Dayaks community .I am incline to think that the next acceptable Dayak leader will be from second division, could it be D. Ugah or Nicholas Bawin?

  26. Empelesik Sungai on September 10th, 2009 2:18 pm

    Dayak Lama, I must congratulate you in the shift of your posting. Instead of blind promotion of BN and its lowlife ways, you focus on the problems face by the Dayak Leadership.

    I have to agree with you – Dayak leadership do not cooperate with one another. Even W Mawan and Dr James, both Rejang Basin Dayak (Iban) leaders have been talking about merger and till today (after 2 years), still talk and talk only.

    The same goes with Linggi, Jabu, Ujang – they called for anembiak to sukung perintah, they never sukung each other. What a fine analysis Dayak Lama – serious.

    Since you are close to the Dayak leadership, convey this feeling from us at Dayak Baru – this is what Dayak Baru is all about- cooperation between Dayaks and Dayak Leaders.

  27. Empelesik Sungai on September 10th, 2009 2:21 pm

    MataLang, aku baru macha 3 senten udah kerabur mata.

    Uji posting, gaga paragraph. Enti enda, nitih style aku, gaga point 1, 2, 3. ngambi nyamai urang bukai macha, enda pia? Terima kasih.

  28. Tungkat Lemambang on September 10th, 2009 4:01 pm

    Keling!!!!! amat Keling suah bumai tang tibang puang,
    Laja !!!!!amat ga Laja suah ngayau tang di ulu ke orang,
    Beserakup!!!!! amat meh kitai deka beserakup nadai enda di kemana ke semua orang,
    Idup!!!!!! enti PBDS idup Aki Uban telentang nya baru kitai dayak bisi dikenangi ke semua orang.

  29. cHAKUI cHABU on September 10th, 2009 4:11 pm

    Iya ke bendar, bansa bukai enggai meda kitai dayak kuat ba politik. Sengaja sida mechah ke kitai dayak, ngambi ke nyamai dikemeli, dikeduan enggau diperintah bansa bukai.

    Nya meh kebuah bansa bukai madah ke kitai Iban yang terbodoh bangsa. Nadai malu kitai ninga nya?

    Ketuai kitai dayak enda berani bejako, takut lesen bisness sida di kinsil, iya ke nyadi YB takut ke enda nyadi calon agi ba bepilih nyadi council negeri enggau MP. Asal ke diri empu enggau bala kaban senang, cukup ba sida.

    NO WAY DAYAK CAN BE UNITED, STUBBORN, QUARRELSOME, UNWILLING TO COMPROMISE ATTITUDE.

  30. Igat Lembau on September 10th, 2009 6:10 pm

    Amat ga munyi ku unggal Dayaklama. Semina iban ba Second Div aja ke berambar agi ka nyadi tuai. Semua tuai kayau ke ngelaban rajah endang asal ari Sec Div ga. Endang bisi darah nyadi tuai meh iban ba Sec Div nya unggal. Iban ari menua bukai sigi iban ke rindu pecah belah ga. Bebendai belah pe dikenyadika sida iya awakka munyi taboh nya perak munyi kena out of rhythm oleh bebendai belah. Aku tu pen asal ari Sec Div tang laban ke udahtesat ke menua bukai alu ka nyadi iban second class ga.

  31. MataLang on September 10th, 2009 6:54 pm

    Unggal DL aku 100% nukong utai ko nuan nya. kitai tau meda dalam sejarah enda oleh ke enggai Sigi Dayak Sec. Div. tu meh tampa nama ari rambau Raja James Brooke datai ke diatu.
    Tang ke mayioh agi Dayak(Iban)di menoa bukai pen datai ari Sec. Div. ti pindah ari Undop, Skrang, Btg. Ai,Betong and Saratok etc..
    sida tu mega bisi nitap diri di Johore.
    Sangka aku laban kitai Dayak rindu bejalai merantau menoa.
    Tentang leadership, kebuah iya nya laban nitih ka Parti Politik.
    Nyau ka semua bepun ari Sec. Div. nya enda oleh di seliah ka.

    Unggal empelesik sungai,
    Terima kasih laban bisi macha utai ditulis aku, sorry nadai nusun tulisan aku dalam paragraph munyi ko nuan.
    Next time I try to do better, thanks for you conscience that what a Dayak should be anang ngelak ka kaban ngereja utai salah belama.

    Thank you.

  32. MataLang on September 10th, 2009 6:55 pm

    Unggal DL aku 100% nyukong utai ko nuan nya. kitai tau meda dalam sejarah enda oleh ke enggai Sigi Dayak Sec. Div. tu meh tampa nama ari rambau Raja James Brooke datai ke diatu.
    Tang ke mayioh agi Dayak(Iban)di menoa bukai pen datai ari Sec. Div. ti pindah ari Undop, Skrang, Btg. Ai,Betong and Saratok etc..
    sida tu mega bisi nitap diri di Johore.
    Sangka aku laban kitai Dayak rindu bejalai merantau menoa.
    Tentang leadership, kebuah iya nya laban nitih ka Parti Politik.
    Nyau ka semua bepun ari Sec. Div. nya enda oleh di seliah ka.

    Unggal empelesik sungai,
    Terima kasih laban bisi macha utai ditulis aku, sorry nadai nusun tulisan aku dalam paragraph munyi ko nuan.
    Next time I try to do better, thanks for you conscience that what a Dayak should be anang ngelak ka kaban ngereja utai salah belama.

    Thank you.

  33. MERAMAT TAJAK on September 10th, 2009 7:27 pm

    This post is interesting, as well as the replies.

    To my mind, the the main cause for the past political fragmentation boils down to 2:

    1. Dayak had no rallying political cause, a compelling X-ism, i.e X-factor, that not only fire the “ati muting geraji”,but keeping it sustainable like a “ketup lelabi” for the long haul.It start with I’m a Dayak – b a r u: and I don’t take no shit.

    2. The leadership structure had no fabric i.e not multi-lateral in nature. The native leadership were defined in silo, by riverines or divisions. For that reason, there was no cohesiveness and strength. The lack of a diamond-like, multi-lateral structure, means 2 things:-
    A) The structure break down like a stack of cards when the top leadership(s) fail
    B) Change does not permeate across until the top leadeship has changed

    I’m optimistic this 2 factors can be addressed – maybe slowly, but surely.

  34. Uchu Lemambang on September 10th, 2009 7:34 pm

    Tabi semua.

    Ba penemu aku BN pan charut. MCA, MIC ,PRS, SNAP n PBDS ke charut endang dalam BN. PBB ENDA CHARUT LABAN nyadi pak turut. Enda patut tak betul semua utai ko Taib tang meh bala PBB penakut takut ka diri kena buai enda d iambi nyadi pengari agi. Ke bender semua bala YB tu ending nemu utaiu ke enda di setuju ka rakyat tang meh sida takut lalu ngikut aja ni utai ko tuai. Kitai meda , bepilih Batang Ai suba laban sida nemu penyakal nyadi kering ari nya sida sanggup s muboh duit maioh ka sitak Batang Ai. Nama ngelamatu tu deh? Peda kita jalai Engkelili Lubok baka jalai babi segi enda ulih tengah , diatu tau meh ka meda (17 KM) nadai orang ngaganya deh? Ni sepital lubok Antu? Aku nanya pengundi dia?

    Tang nama sampai kedua parti tu bekubur deh? SNAP siti parti ke kering menya nya alai sida di uji asoh orang charut laban PBB agi takut enggau nangi ka SNAP angkat baru laban SNAP nya ulih angkat baru ketegal Multi Racial Party.

    PBDS charut sengaja di sabung orang kena mechah ka rakyat kitai dayak. Ti nitih penemu aku, PBDS bekubur ukai ketagal Daniel Tajem tang ketegal MASING. Masing semina nyadi chief publicity tang lalu terus ka nya Predsient. Sepatut ia beri peluang ngagai Daneil Tajem tang meh Masing tu sengaja ngiga chara PBDS tu bekubur.

    PBDS dah mati tang idup baru suba ketegal pemendar enggau penyayau bala tuai kitai ka parti Dayak. Ktiai ampir nya ka ulih merintah maia Ming Court suba tang ketegal Bansa sida Mikai sida Gramong tang agi ga orang rindu ka Gramong. Mabu penemu sida ba sitak nya maia nya laban agi rindu ka Gramong,.

    PBDS maioh menang tang PERMAS maioh alah nya meh kebuah BN agi merintah sampai saritu. Nya alai BN takut ka PBDS sampai ka sida di bunuh.

    PRS tu endang party ke udah dirancang Taib enggau Masing. Kebuah aku madah pia, saritu PBDS di bunuh Pagil PRS tumbuh lalu terus di terima masoh perintah. Dini logiknya ba ati aku.

    Ba penemu aku , aku setuju ka MDC enda di kemendar laban enti di kemendar balat agi ngasonh kitai beserekang lalu bansa Cina bansa Melayu sigi enda nyukong kitai. Ba rumah panjai kami 44 pintu enggau kira lebih 240 pengudi sampai saritu kami nadai enggau orang masuk parti laban kami enda setuju ka SPDP enggau PRS.

    Taja kami nadai bisi parti tang ari penemu bala maioh ari rumah panjai berandau lemai ari , aku nemu kami rindu ka PKR laban polisi sida tu nyau ka sama enggau utai ke dikedeka rayat kami menuanya.

    Bisi sekali maia YB datai, aku muji beberapa iko tuai rumah panjai bekelingi dia ke bisi bejako, sida endang enda minta projek tang sida sama bela minta perintah ngadu ka tananh, ngaga pala tanah laban ketegal maioh amat tanah udah di ambi perintah lalu diberi sida kerja oleh kompeni. Diatu agi nganti chara. Sekeda jako sida TR madah sampai 7 iko anembiak udah masuk universiti ke pelanja ngena rega getah tang diatu getah ditbeng sida kompeni sampai ambis nedai alai nangkal agi. Reti nya nutup rumah panjai ari maju lalu nutup pejalai nembiak ke besekula . Nya kebuah kami serumah enda setuju ka polisi BN .

    Kami rindu ka PKR taja parti nya kurang aktif ba menoa kami laban nya mulit racial. Sema ka jako ti, china dia jai bisi melayu enggau dayak ngelaban maioh President parti. Ti, Melyu jai bisi ga dayak enggau china tang ti dayak jai bisi ga melayu enggau china ngelaban. Enda meh baka BN enda nemu badu nyadi tuai. Dayak dalam SUPP enggau PBB chuma ukoi dalam parti. Jabu nyadi tuai ba PBB semina nyadi Timbalan ketua menteri nO. 2 sampai mati . Ni chara ia tau ngadu rakyat Dayak be menua bukai.

    Kitai mesti berani berubah. Enti enda berani berubah kitai agi anggap ka BN nya manah. Penyakal apin temu jai enggau manah laban apin megai perintah apin megai duit. Tang BN dah kelalu lama. Dah di temu dah di peda. Enti Penyakal(PR) menang lalu sida jai enggau rakyat kitai tau muai dalam tempoh 5 taun. Nama kebuah tai takut berubah dalam 5 taun sekali bepilih. Mesti nguji makai padi baru enda lah makai beras lama aja.

    Kitai be berandau dalam blog tu anang semina berandau tang terang ka ngagai rumah panjai enggau di sebilik. Enggi aku ni penemu ke manah sigi di print out lalu di sadong ka rumah panjai awak ka sida mmenchelak enda bak engkatak ke baruh tempurung.

    Semina BANSA DAYAK ulih monh pengari dayak lalu ulih milih pengari dayak. Seagi kitai Dayak ka nyukong pengari bukai ba sitak majority kitai dayak seagi nya meh kitai enda ulih beserakup. Uji ingat kita tu menya. Sim ChooNam, Toh Heng San, Datuk Sng, Larry Sng, Bolhassan Kambar. Dini sida bediri? Menoa Dayak/Iban. Nama kebuah kitai enggai nyukong bansa diri? Anang kelalu arap ka BN. Sida tu suba menang laban bansa kitai, laban ngari ka BN. Diatu berunding meh kitai sapa patut disukung ka kitai’.

    Angkat kitai rebak baru ngelaban pengundi tuai.

    CHANGE WE MUST

  35. Iban Abroad on September 10th, 2009 8:21 pm

    Diatu, semoa kitai udah nemu nama kebuah ke bendar kitai Dayak/Iban charut ba politik. Nyadi diatu bakani ko kitai ngadu ka penyarut nya.

    Nyadi ubat iya ti ko DL, anang ngelaban perintah, nya salah, laban perintah PR ba menoa Kelantan, Kedah, P. Pinang, Perak, enggau Selangor dilaban BN. Kati ko DL ngumbai kitai Dayak enda tau ngelaban perintah.

    Penemu Anang Ngelaban Perintah nya penemu kuminis. Semina ba menoa kuminis enggau menoa pegai soldadu aja perintah ke enda tau dilaban.

    Kati BN tau nyebut jako tu. Nama BN udah belabuh ngaduka adat kuminis ba menoa kitai?

  36. jojis on September 10th, 2009 8:29 pm

    enti nitih stail dayaklama nyak, perintah enda tau dilaban. enda ngira sapa megai, BN,DAP,PAS,PKR semua enda tau dilaban laban iya perintah megai menua. sapa setuju enggau dayaklama?

  37. gelau on September 10th, 2009 9:59 pm

    tabi ke semua, runding aku pati kitai bansa Dayak tu carut laban dalam pati kitai nyau tau bisi bansa cina, cina tu maik penyarut. tanah ncr kitai ambis kena sapu, balak kitai ambis kena sapu, kitai empu menua putih mata, lapa enda kitai nitih ke cara sidak semenanjung baka sidak hindraf, orang kemukai ari berani ngelaban kitai kempu menua diau aja, selagi kitai dayak enda berakup selaginya kitai di tijak . ni orang iban kepandai pandai kemaoh duit berilah sokongan ke bansa dayak.

  38. Iban Militant on September 10th, 2009 9:59 pm

    Semua living things charut…flora & fauna pan charut nibuh nyebut mensia ke untak bingking. Semua parti charut….dini2 menua. But the big different with us Ibans, penemu charut perau pan dikaram.

    Ba Dayakbaru ditu pan charut, sapa ngumbai enda charut, at least ba penemu bakani ka ngasuh Iban nyadi ketuai enggau kati ke mulai ke keagungan bansa. Tang kitai anang munuh blog dayakbaru. Sama mega enggau parti, bala ketuai tau charut, parti anang munuh. Let the rotten head rest in peace and kayuh ke parti nitih ke orang- maju ke depan

    Another different with Ibans, nadai orang ke baru besedia nganti sida ke lama. Maioh nemu bejaku baka aku tang in real life situation enda menyerlah….bakani?

  39. dayaklama on September 10th, 2009 11:03 pm

    Ok mehnya badu agi charut kita. Kita semua enda nemu semina nembak rambang. Sapa nyadi perintah agi bakanya meh kitai tu. Niang indai aku suba sampai ia mati lalu enda nemu nama kepala menteri Sarawak, tang ia nemu nama Mahathir perintah besai ko ia pia mega nama Leo Moggie sigi orang iban pengambis pandai di Sarawak ko ia.

    Aku enda ngawa ko ia sapa meri duit nya meh undi. Udah menang nadai sida ngelala kitai agi ko ia.
    Diatu aku bepikir sigi betul jako niang indai aku tu.

  40. dayak-rambo on September 11th, 2009 1:50 am

    semua nemu dayak diatu benung charut enggau perintah BN, charut enggau kompany sawit pasal tanah NCR, perintah BN agi charut ba nengeri Perak, laut charut mai pala chapi d senanjung, apai indai anembiak charut sebana cikgu nda ngasuh anang nurun sekula laban hal IC,…nama dayaklama buta, benggal, dadak, nda nemu menua tu charut..mayuh agi penyarut bukai.

    Penyarut ketegal mentality kita perintah BN, mentality lama baka dayaklama..mentality ka nikau urg ngena batu tang ngelalai ke jari..madah kediri nda..

    ketegal penemu ke sangup d beli undi ngena duit sepuluh dua maya bepilih nya meh ke pemadu patut ko dayaklama…laban sida udah ngasai diri nda kala ingat ke rakyat , nda ingat ke danji enti abis maya bekimpin, bepilih menang nyadi menteri nyadi YB…nya meh kitai agi charut..charut ketegal pemimpin baka dyaklama…ketegal polisi perintah BN…

  41. Cikgu Iban on September 11th, 2009 7:10 am

    1.”Angkat kitai rebak baru ngelaban pengundi tuai”….Uchu Lemambang.

    ……………………………………………

    Au, manah meh nya Unggal Uchu Lemambang bebai pangan diri angkat. Baka jam kediatu maioh endar endor bansa kitai udah tinggal, pendiau jauh endar udah dibaroh din. Nyau ke semua utai nunjuk ke bansa kitai endang ba dudi bendar.

    Ba pasal sekula bala anembiak kitai endang tak naka penudi ba kelas. Ba pasal politik, bansa kitai endang laun endar nemu laban ngundi semina nemu nyunting aja tang NADAI berunding ke dua tiga iti kabuah ka nyunting prngari nya. Buah runding bansa kitai Iban ke tuai tuai umur endang ke siti aja leboh ke ngundi, nadai terunding ke maioh macham. Kumpulan sida ke tuai tuai umur tu meh ke selalu nyadi penanggul ke ngasoh pengari ti enda menyana tau menang laban ba menoa kitai bansa Iban agi kelalu maioh orang ke ngembuan penemu bansa tu. Nyadi, pengari BN ke ba menoa kitai ditu gaya ke bulih sukong ti penuh.

    Uji perati ke undi sida ke tuai tuai umur tu bebanding enggau undi enggi orang ke rebak baru ke selalu nyunting pengari laban maioh kabuah, baka education, NCR land grabbing policy, marginalisation of Dayak,exploitation of Tuai Rumah and penghulu,poor percentage of Dayak Iban civil servants, nadai maioh pegawa pegawai Dayak Iban be military tauka police, orang Iban semina diberi MRPs,mimit pemansang ba insfrastructure enggau maioh agi utai bukai ke ninggang pendiau pengidup kitai Iban.

    Ba penemu aku, kitai ka ulih angkat ba politik beduduk ari kitai rebal baru ke ngembuan penemu ti baru, meri penerang ti chukup rationale ngagai sida ke tuai tuai ke agi idup laban sida tu meh ke bebatang bendar agi ngari ke perintah ti selalu enda berati sereta ngemata ke pendiau kiari Iban. Aram angkat meh kitai sama mupok angkat meri penerang.

    2.”Aku enda ngawa ko ia sapa meri duit nya meh undi. Udah menang nadai sida ngelala kitai agi ko ia”….. Dayaklama

    ………………………………………….

    Jako ke munyi enggi Unggal Dayaklama tu terang terang madah ke Niang Indai iya ngajar bala anak iya ngasoh nyadi individualistic sereta self centred. Munyi ko Dyaks, utai tu breeds corruptions. Laban DL rindu ke corruptions nya alai iya rindu ke perintah BN ti endang endor iya bulih pemansang dikena ngemansang ke diri empu aja. Taja pan DL bulih maioh utai ngena chara ti enda tentu betul air BN, aku agi bisi pengirau ati laban pelaba aku iya agi bedau tentu ulih ngemaju ke sida iya sebilik, bala menyadi, aya ibu, apai indai, sida iya serumah tauka orang rumah panjai ke diua begenturong dia. Kada enda dikumbai orang “terumbong” dek Unggal. Laban ba blog tu dek munyi ke munyi nya gaya. Dek balat bendar ngementing ke diri empu.

    Be menoa kami, orang ke baka dek tu endang enda dirandau/ditanya orang leboh bisi pulai rumah panjai. Bisi siko orang ke bansa nya ditu. Parai apai iya suba, semina sembilan iko orang enggau nganjung, bangkai lalu ditumbak ke ba kebun getah laban enda ulih anjung ngagai pendam maioh. Sida pulai lemai hari. Nama kabuah laban anak menantu iya kelalu sombong. Nyadi sejarah ba menoa kami.

    Cheers…

  42. Akiq Hawong on September 11th, 2009 7:15 am

    Betul amat munyi ku niang indai Igat Dayaklama. Barang sapa ulih meri duit mayuh amat ke kitai kena meli bekau pinsil ba keretas ke mit ke bisi gambar engkeramba nya maya bepilih, sigi sida nya meh ke patut diundi kitai.
    Iga ga Igat Dayaklama enda mentas enggau indai. Nama Taib pen enda dipadah ke Indai iya ga. Anang ga bangat baka nya ga nuan Igat. Lagi indai kitai nyau kumbai sida kaban ditu baka ke diau ba baroh kerubong nyiur ga. Baka aku empu, sida anak aku sigi semampai update nama sida CM kitai. Nyau puas aku ninga sida madahka aku nya pasal Taib ke selalu disebut nyadi CM kitai. Ke jai agi jaku sida nya lagi ngumbai anak ke enda iboh ke indai, dibiar diau ba baorh kerubong nyiur.

  43. Akih Empangop on September 11th, 2009 7:24 am

    Anang meh kitai enda ninga jaku ari tuai kitai Iban ari menua Sec Div nya Aya Jabu. “ANANG NGELABAN PERINTEH”. Lembut amat munyi jaku iya unggal. Munyi jaku sida kahong enda hejinal ke ka nunda jaku sida ke indu laban ke ka ngelalai kadiri pundan.

    Kapa dayak iban enda belaya. Ngah batu tungku pen besegi ba dapur Ini Andan laban ke ka begulai enggau pangan diri. Dilaban kitai perintah, nadai meh guna laban bisi agi urang bukai ke ngelaban kitai ari belakang, ke baka tuai sabong. Pelaba aku , tentu bisi laya kitai tu enda dipunka tuai sabong ga awakka tuai sabong nya ga ulih bulih ungkop tuwi sabong.

  44. Akih Empangop on September 11th, 2009 7:25 am

    Saru aku:

    Pelaba aku , tentu bisi laya kitai tu ENDANG dipunka tuai sabong ga awakka tuai sabong nya ga ulih bulih ungkop tuwi sabong ARI SEPIAK SEPIAK.

  45. Cr. Lukau on September 11th, 2009 7:33 am

    Oi bala ba blog tu, enti udah carut anang carut agi. Aram kitai nubuh ke parti politik siti, ” PARTI ANANG CARUT ” ungkop kitai Iban DB tu. Kitai nyuruh dayaklama nyadi president protem komiti.

  46. Akiq Hawong on September 11th, 2009 8:00 am

    Adooooooooo…nadai jalai Igat Dayaklama nya ke ngembuan penemu ke pabo nya deka dipaduka kitai nyadi Presiden Parti Anang Charut. Lagi nyau iya ga ke ka nyarutka sida parti sida Taib. Ukai nya nyenyamai ngelaban Taib enti kitai nadai duit ke meruwi ari tibang kulit kayu enteli baka enggi iya nya.

  47. august on September 11th, 2009 9:34 am

    Cikgu Iban
    Your two-points elaboration are for real. I agree 100%. Cheers…

  48. Iban Abroad on September 11th, 2009 10:10 am

    Bala Penghianat Bansa Dayak.

    Sapa-sapa ke ngibun penemu baka enggi Dayaklama, nya meh orang ke amat-amat nyadi penghianat Bansa Dayak. Sida tu ukai semina ngembuan Sirat Political Mentality tang mega mai bansa bukai nganchur ka bansa kitai Dayak.

    Maia bekimpin, bejako, bepegai ka microphone di rumah panjai sida Dayaklama rauh-rauh madah ka diri negi ka bansa kitai Dayak, ngemansang ka bansa kitai Dayak, mai pemansang ngagai kitai Dayak, madah ke diri deka ngaga jalai kerangan ngagai menoa pesisir, madah ke diri ngaga balai raya, meri projek atap Zin, meri subsidi injin spit, meri subsidi lada ke berega beratus ringgit.

    Bala orang rumah panjai ke agi ngibun Sirat Political Mentality, sigi rising-rising gaga ati nerima pemeri lalu andal ati ninga bemansang ke ka datai di rumah panjai. Tu meh penemu sida Dayaklama kena ngetan ka pangkat enggau kuasa diri empu, ngerumpak adapt demokrasi ari jari orang rumah panjai.

    Penemu, anggur, polisi, adapt kena ngetan ka Hak Kitai Dayak, mai kitai Dayak maju baka bansa bukai, ngaga runding enggau atur ngasuh maioh ka agi kitai Dayak sekola tinggi, bisnis nyadi cooperate, niki pangkat, megai pengawa ke manah agi ba perintah enggau kompani, atur ngemaju ka menoa mansang baka di Malaya, begaga ka rumah MARA ba tiap iti District, ngaga jalai betar, ngaga hospital, ngaga university, numbuh ka bank ba Bandar ke mit, mantah orang ke muai kitai Dayak ari golongan rakyat perintah Malaysia, ngerara orang ke nagang kitai ngena jako kitai empu baka jako Allah Taala, enda disebut bala sida Dayaklama enti maia bejako enggau orang rumah panjai.

    Tang ba Kuching bala Dayaklama ketawa rakah-rakah makai ba restaurant, diau ba 5 star resort berunding enggau bansa bukai bebagika lisen kayu balak kena nebang kayu kampong bansa Dayak. Bebillion duit ari untung sida nya ditaban ke menoa bukai endor ngadu ka pengidup bini anak sida. Jauh sida ka bisnis bepekit enggau orang di menoa bukai lalu mai duit pulai bemillion ringgit ngisi tabung duit menoa kitai. Kati menoa kitai ka agi bisi reta enggau duit enti penemu bakatu.

    Ajar orang ke tuai ke ngasuh ngisi utai nambah ka reta dalam bilik maia pulai belelang ari menoa orang enda dipending ka bala sida Dayaklama. Sida rindu agi ngelilong reta tengkira pesaka lama, utai ke udah bisi dalam bilik lalu naban ke duit nya rari ngagai menoa bukai.

    Di Kuala Lumpur, sida Dayaklama beselumu enda tinduk ngiga akal, polisi, atur enggau runding ngiga jalai ngakal orang rumah panjai bakani ko jalai ngambi tanah asal Dayak ngena jalai ke muntang serta murah nyadi orang tenggah endor Investor bansa bukai nanam kelapa sawit enggau ngaga tekat Hydro. Sida enda berunding ka bakani atur ke manah meri untung ke patut ngagai bansa Dayak ke kena penusah projek tekat Hydro enggau ladang kelapa sawit.

    Utai ke runding sida, bakani ko sida boleh duit enggau naka pemaioh ari projek nya, kena sida nupi bini anak sida. Enda oleh ngena polisi, sida ngubah undang-undang, enda oleh undang-undang sida begiga ka bala soldadu enggau polis ngerumpak reta orang rumah panjai. Enda alah polis, sida ngiga gangster. Amat meh sida boleh. Sida Dayaklama tu enda beluli nama utai nyadi ngerusak bansa kitai Dayak.

    Ba Dewan Bahasa Dan Pustaka, bala sida Dayaklama, endang nusur peluh anggat laban api tugung panduk endor bansa bukai betunu muai bup ensera kitai Iban.

    Di segenap opis perintah, sida bala Dayaklama ngaga kakitangan kediri empu endor matau orang ke ngetan ka hak bansa Dayak. Sapa-sapa ke ngetan ka Hak Bansa Dayak, sida ka dibuai kerja, diturun ka pangkat, enda diberi pemansang, enda diberi projek, enda diberi kad pengelala, enda diberi peluang ba bisnis, enda diberi peluang sekola ke tinggi agi, enda diberi scholaship.

    Ni menoa ke kering ngetan ka Hak Bansa Dayak, enda diberi sida pemansang. Indah belanja ke udah ditaga ka perintah ngaga pemansang ba orang ke ngeringka Hak Bansa Dayak deh ditarit sida ngagai menoa bukai. Jauh ka nambah ka pemansang dia.

    Nama gerempong tauka party tauka rumah ke deka ngadu ka Hak Kitai Dayak sigi dibantah bala Dayaklama. Surat kabar, blog tauka berita ke mantah pengawa sida ke menghianat bansa Dayak disue ngagai mahkamah. Sida enggai betuai ka diri empu, rindu diasu orang baka akoi. Ilah, anak mit bansa China ke baru udah bado sekola berumur baru 2o tahun lebih, deh ditakut ka sida, diasuh sida nyadi ketuai, mangku pangkat nyadi mentri ngalah ka ketuai kitai Iban ke bisi pengelaman, asuh bediri ngerampas penudut ke endor maioh kitai Iban diau ke endor Temenggong Iban datai.

    Enti bisi atur tauka undang-undang munuh orang, sida Dayaklama sigi udah lama mai soldadu ngayau munuh orang ke ngetan ka Hak Bansa Dayak. Nyadi ari penemu sida Dayaklama ke bakatu, kebuah aku, Iban Abroad, berani ngumbai Dayaklama endang orang ke amat-amat nyadi Penghianat Bansa Dayak.

    As a Dayak, no reason for me to say sorry to this type of people.

  49. MataLang on September 11th, 2009 10:24 am

    Cikgu Iban nya sigi amat utai ko nuan, ke mayioh pengundi Iban ti Tuai Tuai bedau nemu nama reti undi.
    Ari utai ti udah di peda aku nyadi maya muai undi, lalu ngagai sida ti tuai tuai tu, udah sida nerima kertas undi lalu di asoh nyunting, nama ko sida “chunting meh dia Bjung aku tu nadai nemu utai” tauka sapa di pilih???
    Iya ti temu aku orang ti tau di tulong Kerani undi nya semina orang Buta enti kaban belayan iya nadai enggau iya.
    Bisi sekeda enda nemu reti nyunting ko sida tusah amat deka neru(draw) ngambar bas(chunto aja)dia kitai meda level of Understanding kaban kitai ti Tuai tuai tu di rumah panjai. Nama kebuah tau baka nya?
    Baka ko menyadi kitai DL nya meh. Tang lapa iya enda madah ngagai Niang Indai iya sapa nama CM. Kasih amat Indai iya nya, datai ka mati iya pen enda nemu sapa nama CM .
    Nya alai aram kitai ti rebak baru angkat terang ngagai kitai serumah nama nya Undi nama kebuah kitai deka undi lalu baka ni jalai kitai ngundi.
    Diatu kitai semina nganu sida ngumbai sida tu paloi, agi ngebuan mentality besira. tang kalak kitai nerang utai tu ngagai sida? Baka unggal DL udah terang amat enda kalak.
    Kitai penting agi ka utai bukai enggau nyarut ka penemu orang aja tu ti ngasoh orang bedendam enggau pagan diri.Enti baka nya kemaya agi kitai Dayak oleh besarakup. When Dayak Unity and Change we must be to come to reality maybe next decades by the time all of us has by gone be by gone. We who make a lot of noise to day are just like the empty tin only?????and others just laughing at us,ka nyadi perintah kunon, perangai enggau penemu baka nya???Enggai kami di pegai sida tu. Charut aja.

  50. malong on September 11th, 2009 10:38 am

    manah parti anang charut tu pelaba aku…..cina diatu ka ngaga parti cinta Malaysia(PCM)…hehehe paraidayah!! Ulih nyimpan indu perti tu pelaba aku.

  51. Agom on September 11th, 2009 10:59 am

    THe issue highlighted by dayaklama that the Dayaks live on the caste-based community is worth for all DB to ponder upon.The caste system practised I believe is a contributing factor as to why the Dayaks never unite. The first Dayaks CM Kalong Ningkan & Tawi Seli, and so as the Dayaks Deputy CM namely Tajem, Endawie & Jabu are all fron Second Division.I observed that the Second Division Dayaks always fell that they are more superior than the Dayaks from other region.
    Leaders like Ujang, Linggi or Masing are capable leaders but they faded away cos the Second Division Dayak refuse to acknowlegde them as thier leader.Dayakbaru should focus now on how to overcome the caste system which I fell as hinderence to Dayak unity.

  52. CharcoalArt on September 11th, 2009 12:13 pm

    argh…I wonder who first came up with this 2nd Div. vs Batang Rajang Ibans thingy? Despite so clear cut evidence that Dayak split is due to “divide and rule” we always find ourselves dwelling on something else. The behaviours and tendency to divert the focus on real issues are exactly the weaknesses which have been utilized to manipulate the Ibans and the Dayak people for many decades.

    Right at the outset there were alwasy 2 Dayak parties, the SNAP and Parti Pesaka. Tun Jugah and therfore Parti Persaka was always an ally of the Gov’t of the day, since the British colony and after Mardeka. This could be understood from the appointment as Iban chief, Temenggong.

    On the other hand as part of earlier political struggles SNAP was formed. SNAP has always a multi racial party and has nothing to do with Stephen Kalong’s dislike of Tun Jugah. Why didn’t Dayaks in SNAP join Pesaka then or even ask why was SNAP formed at all? Ask any of the SNAP’s founders – you could bet my bottom dollars that none would cite “refusal to follow Tun Jugah of Batang Rejang” as the reason! Even if the Ibans now said that, the Chinese in SNAP have different reasons. SNAP was an opposition which won the election and formed the State Government with Ningkan as the CM.

    When Ningkan was a CM, he could have removed the Temenggong ship of Tun Jugah as the local leader appointment….gtg

  53. Igat Lembau on September 11th, 2009 12:19 pm

    Apoooo…lembau amat ka mikirka penemu nuan nya Aya Agom. Tak nyau nyengala amat meh sida Iban ba menua Sec Div nya ngerempah sida dayak iban ari sitak bukai Sarawak tu. Bah! Sigi patut meh nya nyau umbas maya iya, tau iya, kitai iban ari sitak bukai nyadi kepala iban. Ni nya nyau ka baka Taib deh; nyau iya aja aja ga. Nya alai, kita iban ari Sec Div badu amu mata, anang ngumbai kita aja ke tau nyadi kepala belama lama iya baka Taib nya. Anang ngasoh penyakit Taib nya ngerampit kita. Minta ampun agai kita kaban ari sitak Sec Div ke penemu aku ke nyemetak amat ditu. Beri meh peluang ke kami ari sitak bukai. Ni nya nyau ka ngelakka Jabu aja nyadi Kepala deh.

  54. Akih Empangop on September 11th, 2009 12:25 pm

    Mayuh amat penemu nuan neh Unggal Iban Abroad! Tang semua penemu nuan nya memanah memagang ga. Jilis amat aku ninga nuan nusi sida bakih, kaban Dayaklama idup senang makai ba restoran selalu belaukka ikan empurau ke enda alah RM350 semangkok. Dini sida nya bulih duit ke nyau meruwi tibang baka enggi aya Taib nya? Nya meh kebuah iya balat nyukong ka nyadi dayak lama ga!!!! Laban ke mayuh utai ulih ari sid kea lama he he he h…..

  55. Iban Abroad on September 11th, 2009 1:18 pm

    DB,

    Politik Dayak, charut, tusut, bebalut is not cos of sitak menoa. Rather Divide and Rule with Self Centre of Dayak leader plus immatured political mentality. (Sirat Political Mentality) ari Broken Trabai.

  56. CharcoalArt on September 11th, 2009 1:36 pm

    continue….

    being an ally of the Gov’t of the day Pesaka find itself enjoying many opportunities available. But this is really nothing to complain about as given the same opportunities there and then, be it Tajem, Adit, Baru Bian, Jawah Gerang, Masing, Dayaklama, Iban Abroad, Akih Empoangop, etc. you all would never say “NO” to timber concessions, would you? Bula dek you!

    Any other things that could help party members to strengthen themselves financially and as retention of continous political support are valid, that are the power which everybody want to have. Meanwhile any Dayak who wish to oppose, rebel, etc, will get nothing. This is so clear until it has become a cult of “kita anang ngelaban perintah”.

    Couldn’t stand not getting anything, many opposition YBs or parties go in and out of BN to find leverages for themselves in the hope to share the spoils.

    All of these cause the Dayaks to split. What has Batang Rajang and 2nd Division anything to do with this. Moggie was from Batang Rajang then why did the 2nd Div. Tajem or Langgu wanted to follow him? Nay..you will justify it differently would you just loya buruk won’t you..double stended nya wai.

    The real culprits are money and power. Dayaks are simply to poor to say no. Even if Pakatan rule Sarawak one day, Dayaks will still sell their souls to the highest bidders and unity would be the last thing in their minds!

  57. Akih Empangop on September 11th, 2009 2:14 pm

    Akih Empangop tu ku dek Unggal CharcoalArt sigi enda milih, enda ngelaongka utai ke bedarah. Nama iya bedarah nya sigi dagin memagang meh nya ba mua iya, endang jelan utai tau dempa kitai memagang. Enti Jabu, Masing, Awan meri aku utai ke bedarah, iya sigi utai dikumbai aku utai dempa. Enti Taib meri aku utai ke bedarah nya, iya sigi lauk daging meh nya; kapa ka ngelaong ke iya deh unggal! Nya meh kebuah mayuh urang ke agi mengkang bekuasa sigi DEGIL amat enggai nyurutka diri ari penudok iya ke diatu. Gaga sida iya diungkop ke aku, pia ku jaku iya ke bam, bamak agi, kepapas agi ga. Kitai iban sigi ke experiment DIVIDE AND RULE and they have successful to do it for the dayak iban, especially.

  58. memaluh on September 11th, 2009 3:38 pm

    wat dayaklama,

    I am glad that you have got your sense back..you have realize why we dayak berpecah..salute to you..we db need that type of friutfull thinking..nevertheless I’m a bit sad cos you still have your late mumm mentality..you could be bought cheaper than cawat..I dont blame your mumm cos she was a ignorant person who never been to school I suppose but you a graduate people could easily fool by taib..what a shame..

    now I would like to share my idea why dayak berpecah..it is really obious that the real reason is because our dayak base party rear trojan horses….let us look at snap..they rear a trojan horse james wong..this tawkey responsible for the crash of snap..but people leo moggie, daniel tajem and masing never learn a lesson..so when they formed pbds they one against rear another trojan horse the sng senior…and then this tawkey destroyed pbds…then masing formed prs and one against this fool rear sng junior..and this sng going to doom prs..sng junior has prepared a santubung for prs for good…mawam also rear another trojan horse..Ting …and I am sure his party will going to the grave as well sooner or later..just wait and see… all those trojan horses never give thing for free…if they give masing or mawam RM 1 they will get back RM10..this is how those tawkey operate..otherwise they never be tawkeys after all..there is a say saying LUNCH IS NEVER FREE IT HAS BEEN CALCULATED..remember that…cheers…

  59. Uchu Hawong@Raong on September 11th, 2009 4:20 pm

    Sinu amat ga ninga sebana unggal X-PBDS datas nya. Ketegal ke penaluk diri ke parti PBDS, ke bansa dayak, kaban enda peduli enda takut kena buai, kena transfer ari pengawa kereja perintah. Tang maya nya, parti sigi parti ngelaban perintah ga. Enti iya parti perintah, angka enda ngawa ga. Sida ke bediri nyadi politisan nya sigi enda ngachau laban periuk sigi udah pechah alu sida ka meli periok baru ga. Sida ke gawa perintah sigi mesti ka jejimat ga, anang salah sukong;ibunka memanah meh periuk tanah ladu ini Unggang. Salah singkang, bini anak sigi kebeluran enda makai, nadai periuk kena berapi, kena nyumai. Ukai munsuh ke ka dilaban kitai nemu sinu ke kitai. Enti ulih, munsuh sigi ka digayang sampai mati awakka badu agi ngelaban. Nya alai pesan aku, sida ke gawa perintah anang teterang ka ngelaban perintah. Titihka meh jaku ajar Aya Jabu “Anang ka ngelaban perintah”.

  60. Entis Burung on September 11th, 2009 11:45 pm

    Penusah, pemedis enggau penyarut kitai iban tu endang bepun ari bala ketuai kitai iban empu.

    1.Tuai kitai iban kelalu amu sereta rangka ka kuasa enggau reta – berebut,belaya lalu charut. Bala rakyat maioh ke empu tauka napi pemedis.

    2.Tuai kitai Iban baka ikan tuman – sanggup makai anak diri empu ka penyeyang diri empu.Ngulih ka diri empu, lalu rakyat enda diperati ka pengidup enggau penyuntok enggau pemedis bala rakyat.Tuai sanggup mecah belah sereta nyabong bala rakyat belaya ngambi ka diri bulih penguntong.

    Peda ka utai ti udah nyadi ba bansa kita.

    1. Bepecah parti laban berebut nyadi tuai. Nama kabuah? Laban kuasa,sereta deka ngiga pengaya.

    2. Rumah panjai pumpong sereta bepecah, laban tuai rumah enda nemu ngempung perayat diri empu. Enggai ninga penemuh perayat maioh. Berebut ka nyadi tuai rumah ngenyadi ka gaji.Maia bepilih besai rakyat nadai diberi peluang berunding ka diri empu, sapa pengari ti patut di undi…maioh amai sida mejal perayat sida enda tau enda ngundi BN enggau ka enda bulih project perintah. Barang sapa enda nitih, deka buru ari rumah panjai. Ni enda pumpong perabong-pecah rumah.

    Seagi-agi tuai kitai iban ngembuan penemu tauka runding di atas, bansa kitai endang agi charut sereta bepecah.

    Aum juak, aum tuman, makai anak, munoh kaban.Tusah ka beserakup.

  61. FSarawak on September 12th, 2009 9:43 pm

    pbds hardcore,

    ask ourselves

    1. still want to be part of bolehland?

    a. yes then (i)with bn or (ii)with pr

    b. no

    a i. which bn party
    a ii. which pr party

    are they sincere to dayaks or only just to get into power? are you satisfy with 5 or 20% oil royalti eventhough we produce 50% of country oil? malaya say we need to share the oil wealth with the rest of country but do you think they share the country’s wealth with us?

    compare development in klang valley, penang with sarawak. huge gap. all population in malaysia has access to water, electric and road. how about in sarawak? many excuses given.

    how many director from borneon in national our company? nonce. how many bornean be appointed as md in national our company? only 1 and he is a convert

    b. be an independent country. build our homeland to be a great nation. we have the resources and its up to us to manage it. now we are left behind because of we didnt not look at foundation. good mangement!

  62. august on September 13th, 2009 11:31 pm

    Dear Web Master
    This blog is real good for discussions especially for those with internet conections. My suggestion though- can a survey be carried out online to find out demographic information of DB bloggers? This info can help Dayaks to know who are informed as far as DB is concerned so that we can chart the target readers to spread the idea of DB. CHANGE WE MUST!

  63. Aki Manang on September 14th, 2009 8:23 am

    Tabi serta basa ti besai ngagai semua kitai…

    Maioh isu ti udah dipansut serta dipejurai dalam blog tuk ti ditemu aku. Tang siti ke ngait dalam pikir serta ati aku ianya pasal bagi antara pemesai kitai Iban ke datai ari bagi kedua tauka ari bagi ke bukai.

    Ke bendar nya kaban, enti kitai Iban agi ngembuan pikir bakatu ianya “who the right person incharge?”, nadai ulih mansang kitai dalam pengawa politik wai kaban. Anang kitai nganggap diri empu aja ke superior, diri empu aja ke endang patut diasoh ‘memimpin’. Peda dulu sapa kitai Iban ke nyadi DCM diatu. Ari ni penatai iya? Jangka aku apin ulih deriba kediri kitai tuk bakih, tak agi nyadi penumpang aja…. pikir dalam dalam ke unggal.

    Di serata menua Sarawak tuk diatu, kitai Iban endang maioh pandai, maioh udah bulih degree, bulih master degree lalu bisi sekeda nya nyambung ngagai PHD. Ari Limbang sampai ke Kuching bisi kitai Iban ke pandai-pandai.. Kati kitai tau nyebut pemimpin/leader nya wajib datai ari siti tempat aja? Jangka aku salah penemu nya kaban..

    Nama utai ke nadai ba kitai Iban diatu? Saut iya ianya P E L U A N G!!!!! Kitai nadai diberi peluang ke maioh alai kitai mantai ke pemandai ke bisi dikembuan kitai. Nya meh puku masalah kitai Iban ke bendar. Sapa ke patut meri kitai jalai serta peluang tu dah? Sapa agi enti enda bala YB, unggal DCM kitai nya meh iya..

    Change we must!

  64. malong on September 16th, 2009 1:36 pm

    DCM kitai iban nyak enda ulih karap agi.enti baka perau udah pantihhh…maioh jalai ai.

  65. aNak iBan on September 16th, 2009 2:29 pm

    Aku baru tepeda ke laman web tok tp aku sigi setuju ke komen ngau penemu ke dibantai ke bala kitak..kelimpah agi penemu ke deka ngubah cara ngau runding bansa kitai dayak.nya siti ari cabaran kitai ke rebak baru…sama-sama meh kitai ngiga cara kena mencapai semua tuju ati kitai..

    Bak menua semenanjung bala nembiak rebak baru bansa bukai udah nemu beza nie pengawa orang politik ke betul tauka ke salah.nya kebuah nyadi tsunami politik..ti tsunami tok nyadi bak menoa sarawak engka maya nya baru orang memandang tinggi lebih ari ke sariktok ngelawa bansa kitai dayak.

    Bak penemu aku semua tok ulih dicapai enti bala nembiak rebak baru ke bisi pemandai lalu jauh pejalai meda ubah menoa orang mai bala rebak baru ke jauh tinggal ari penemu ke baka kitak.mayoh gik bala kitai ke rebak baru ke bedau register nyadi pengundi.Cadangan ari unggal “aki manang” sigi manah.Tok meh cara kitai mantai ke pendirian diri empu dalam dunia politik..

    Arap ke kitai dayak ulih sedar lalu ngemansang ke bansa kitai ti tinggal ari bansa bukai.

  66. Cikgu Iban on September 16th, 2009 6:56 pm

    Unggal August,

    Suggestion to carry out a survey?. No need laa..

    I believe Dr John knows most of us here. That is why he dares to allow us to post our comments.

    If I reveal myself, you might not give a thought as to what I post coz I am actually just an ordinary teacher….

    Cheers…

  67. KuncitMuncit on September 17th, 2009 9:01 am

    August,

    If the topics bear fruits in the forms of healthy discussions that bares all opinions and views from all angles,….and of comments that are intelligent and informative that enlightens the readers,that either strengthen or change their own belief and opinion, then this blog is fine and would have serve its purpose as it is.

  68. Mrs.Belle on October 25th, 2009 9:27 pm

    bolhassan kambar ? bini nya dayak merusak nya

Leave a Reply




Bad Behavior has blocked 1283 access attempts in the last 7 days.